سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش پروفیل ، میلگرد و آهن

محدودیت آرماتورگذاری پی ها و شمع ها

محدودیت آرماتورگذاری پی ها و شمع ها :  آرماتور های لازم برای مقاطع پی ها و شمع ها بر اساس نیروهای وارد بر آن مقاطع در حالت حد نهایی با رعایت محدودیت های زیر محاسبه می شوند .

در پی های نواری مقدار نسبت در ناحیه کششی در ناحیه کششی نباید کمتر از 0?25 درصد اختیار شود ، مگر آنکه  آرماتور به کار رفته به اندازه یک سوم بیشتر از مقدار آرماتور تعیین شده در محاسبات باشد .

در حالت اخیر این نسبت نمی تواند کمتر از 0?15 درصد اختیار گردد .

در پی ها قطر میلگرد ها نباید کمتر از 10 میلیمتر و فاصله محور تا محور آن ها از یکدیگر ، نباید کمتر از 100 میلی متر و بیشتر از 350 میلی متر در نظر گرفته شود .

در پی های حجیمی که در آن ها ابعاد و حجم بتن مستقل از نیاز های محاسباتی در نظر گرفته می شوند ، رعایت حداقل آرماتور خمشی ضرورتی ندارد .

در این پی ها در صورتی که کنترل ترک های سطحی مورد نظر باشد باید در آن سطوح یک شبکه میلگرد جلدی به کار برد .

حداکثر فاصله میلگرد های جلدی 350 میلی متر است .

در پی های منفرد در صورتی که عملکرد پی یک طرفه باشد و یا عملکرد آن دو طرفه بوده و شکل آن مربع باشد ، توزیع میلگرد ها در سراسر عرض پی باید به طور یکنواخت صورت گیرد .

در غیر این صورت توزیع میلگرد ها باید مطابق ضوابط ( الف ) و ( ب) این بند باشد .

  • الف ) میلگرد های طولی پی به طور یکنواخت در سراسر عرض پی توزیع می شوند .
  • ب ) قسمتی از میلگرد های عرضی پی ، که مقدار آن از رابطه زیر تعیین می شود ، در نوار میانی که عرض آن برابر با بعد کوچکتر سطح پی است و به طور متقارن نسبت به ستون پایه قرار دارد ، به طور یکنواخت توزیع می شوند و بقیه میلگرد های عرضی در دو سمت نوار میانی به طور یکنواخت قرار داده می شوند .

محدودیت آرماتورگذاری پی : میلگرد های نوار میانی در امتداد عرضی بر کل میلگرد های عرضی شالوده برابر است با 2بر 1به اضافه بتا کل مقدار آرماتور خمشی در جهت عرضی شالوده با در نظر گرفتن کل لنگر خمشی موثر بر مقطع بحرانی به دست می آید .

با توجه به این واقعیت که مقدار لنگر بر واحد طول در مجاورت ستون ها بزرگتر از سایر نقاط می باشد ، آرماتور خمشی بیشتر در این منطقه ها متمرکز می شود .

حداقل و حداکثر نسبت آرماتور طولی شمع های پیش ساخته و شمع های پیش ساخته و شمع های درجا با قطر کمتر یا برابر 800 میلی متر ، مشابه ستون ها و با توجه به ضوابط قبلی تعیین می شود .

حداقل و حداکثر نسبت آرماتور طولی شمع های درجا با قطر بیش از 800 میلی متر به ترتیب به میزان نیم درصد و سه درصد سطح مقطع شمع منظور می گردد .

حداقل نسبت فولاد طولی شمع ها برای شمع های پیش ساخته معادل یک درصد و برای شمع های درجا ریخته شده معادل نیم درصد سطح مقطع شمع تعیین می گردد .

آرماتور عرضی شمع ها به صورت تنگ یا مارپیچ در نظر گرفته می شود .


تگ ها
میلگرد ( 10 ) قیمت میلگرد ( 8 ) میلگرد ساده ( 6 ) میلگرد اجدار ( 5 ) میلگردساده ( 1 ) میلگرد ,قیمت میلگرد,آهن,قیمت آهن ( 1 ) میلگرد آجدار ( 1 ) میلگرد اج دار ( 1 ) قیمت میلگرد,قیمت آهن,قیمت اهن,قیمت پروفیل ( 1 ) قیمت میلگرد,قیمت پروفیل,قیمت اهن,قیمت آهن,قیمت قوطی ( 1 ) قیمت نبشی,قیمت ناودانی,قیمت آهن,قیمت پروفیل ( 1 ) قیمت ورق ,قیمت اهن,قیمت آهن,قیمت ورق گالوانیزه,ورق گالوانیزه ( 1 ) سوله ,سوله زد,قیمت سوله ( 1 ) سوله,قیمت سوله,قیمت سوله زد,سوله زد ( 1 ) قیمت آهن ( 1 ) قیمت آهن,قیمت میلگرد,قیمت ورق,قیمت پروفیل ( 1 ) قیمت اهن ( 1 ) قیمت پروفیل ( 1 )
یادداشت ها
قوطی و پروفیل
سوله ها
خم کاری پروفیل ها و لوله
بایگانی
خبرنامه
 
بازدیدها
لینک های دوستان